Ricardo Bezerra e Leo Lopes
Juliana Barreto
Renan Vizzotto, Bruna Aragão e Leandro Neves
Renata Costa
Our challenge
To evolve Tim Hortons’ QSR language into the Coffee Shop model.
Our strategic approach
One of the largest QSR (Quick Service Restaurant) chains is expanding its operation to new continents with the intention of sharing the best of Canada with the world in a different way. We have created a fresh language for Tim Hortons’ Coffee Shop, with graphic elements, packaging, photography that approach, welcome and explore the senses. An inviting, human and real language that respects the main assets of a brand with more than 50 years of history and places Tim’s as a cozy place to eat, taste, be.
The glazed packaging system
In packaging, we explored the brand’s way in order to create a fresh system that was both sensorial and highly replicable. We took inspiration from TimHortons classic glazed donuts and printed these packages in kraft paper, with a technical drawing demanding less glue and helped assemblage by their own collaborators.
A ousadia é sobre correr riscos e reverter a ordem.Isso é o que o Carnaval representa.
No Carnaval, tudo está em movimento, e a marca também está.
Esta marca tem tanto coreografia quanto ginga.
10 milhões de pessoas impactadas durante o carnaval no Rio.
7.840 pessoas entrevistadas durante o processo.
1 bilhão de dólares em movimentação econômica.
Para garantir que a marca Rio Carnaval fosse viva e orgânica, como o Rio de Janeiro, desenvolvemos — em parceria com o André Burnier e com a Plau— uma ferramenta de programação criativa que permite interagir com a marca a partir do movimento das fitas, das suas espessura, dos seus movimentos, ritmos, cores e que fosse customizável. Uma marca pulsante que tem personalidade, comportamento e que representa a força criativa de todas as Escolas de Samba.
PONTOS DE MÍDIA
Distribuídos em 4 regiões
do Rio e 3 cidades da
Baixada Fluminense.
inserções da campanha
4.433.436 inserções publicitárias veiculadas.
DE IMPACTOS SEMANAIS
60 milhões de
pessoas impactadas
em diferentes canais.