Ricardo Bezerra
Daniel Souza e Cristiano Gonçalo
Regys Lima, Nathan Esteves, Paulo Ferreira e Gabriela Morand
Evandro Tonet, Lucas Santiago e Thai Gomes
Ricardo Bezerra
Renata Costa, Thaiz Crepaldi e Beatriz Renault
Luiza Magalhães, Marcelo Cândido e Pedro Melo
Frederico Gelli
Renan Vizzotto
Carrefour Home is the French chain's own brand focused on the home universe - an essential territory within the Carrefour shopping experience and increasingly strategic in the global private label scenario. Tátil was called in to lead the rebranding, translating the group's new ambition: to transform the home section into a real shopping destination, with emotional appeal, clear language and a connection to contemporary lifestyles. A challenge that required a balance between scale, affection and practicality - with real impact at the point of sale and consumer perception.
To create a brand that stood out in a highly competitive and fragmented environment, without losing its accessible essence. The new global positioning of the range had to be expressed in design - "Inspired by your living. Designed by your home." - connecting home care to the plurality of Carrefour consumers. The challenge extended from verbal and visual identity to a robust packaging and category signage system, ensuring cohesion across different markets, channels and cultures.
DE: COMUNICAÇÃO TRADICIONAL
We start from a central principle: to make the ordinary seem extraordinary. We created a visual and verbal system that puts real life at the center - with tones, shapes and messages that make everyday life lighter, more functional and more beautiful. The new identity features a vibrant and inviting palette, inspired by the idea of a “living home”, with simple, tactile graphics that reinforce feelings of welcome and practicality.
The packaging system has been redesigned to act as a clear and attractive navigation wall at the point of sale - reinforcing the aspirational nature of the brand without sacrificing accessibility.
A ousadia é sobre correr riscos e reverter a ordem.Isso é o que o Carnaval representa.
No Carnaval, tudo está em movimento, e a marca também está.
Esta marca tem tanto coreografia quanto ginga.
10 milhões de pessoas impactadas durante o carnaval no Rio.
7.840 pessoas entrevistadas durante o processo.
1 bilhão de dólares em movimentação econômica.
Para garantir que a marca Rio Carnaval fosse viva e orgânica, como o Rio de Janeiro, desenvolvemos — em parceria com o André Burnier e com a Plau— uma ferramenta de programação criativa que permite interagir com a marca a partir do movimento das fitas, das suas espessura, dos seus movimentos, ritmos, cores e que fosse customizável. Uma marca pulsante que tem personalidade, comportamento e que representa a força criativa de todas as Escolas de Samba.
PONTOS DE MÍDIA
Distribuídos em 4 regiões
do Rio e 3 cidades da
Baixada Fluminense.
inserções da campanha
4.433.436 inserções publicitárias veiculadas.
DE IMPACTOS SEMANAIS
60 milhões de
pessoas impactadas
em diferentes canais.