Dandara Almeida e Beto Biscesto
Cahuê Abatipietro Costa, Anna Fonseca, Arthur Figueiredo, Gabriel Kalani e Carolina Pinheiro
Paola Rodrigues
Arthur Figueiredo
Cris Sech, Débora Porto, Paula Chagas e Ulli Ferrari
Luiza Magalhães e Marcelo Cândido
Renan Neiva, Marcelina Lino e Fernanda Lopes
Valéria Duarte
André+
Pict Produções
The goal was to launch the new Natura Ekos Cacau line with a visual language aligned with the brand’s “Special Editions” concept — bringing back cacao as a powerful and memorable ingredient in the history of Natura Ekos and highlighting its place of origin: the Amazon. That was the challenge Natura brought to Tátil — and one we embraced to turn this relaunch into a striking visual and sensorial experience.
The first step was to refresh the packaging design and create a unique visual narrative. To do so, we collaborated with Amazonian artist Winny Tapajós, who added a layer of authenticity and deep connection to the ingredient’s origin — an identity that was also echoed throughout the line’s communication.
DE: COMUNICAÇÃO TRADICIONAL
For the visual language, we aimed to integrate the strength of photography with the delicacy of illustration. The illustrations were crafted as non-literal graphic elements that gave more personality to the representations while respecting the specific details of the fruit. This approach highlighted the essence of Amazonian cacao as a powerful ingredient for stimulating collagen production and deeply hydrating the skin.
The result was a renewed visual language that strengthens the emotional bond with consumers by blending art and nature. A clear and inspiring message about the benefits of cacao reinforced the power of the ingredient, while the packaging invited people to once again feel the full sensorial richness of Natura Ekos Cacau on their skin.
A ousadia é sobre correr riscos e reverter a ordem.Isso é o que o Carnaval representa.
No Carnaval, tudo está em movimento, e a marca também está.
Esta marca tem tanto coreografia quanto ginga.
10 milhões de pessoas impactadas durante o carnaval no Rio.
7.840 pessoas entrevistadas durante o processo.
1 bilhão de dólares em movimentação econômica.
Para garantir que a marca Rio Carnaval fosse viva e orgânica, como o Rio de Janeiro, desenvolvemos — em parceria com o André Burnier e com a Plau— uma ferramenta de programação criativa que permite interagir com a marca a partir do movimento das fitas, das suas espessura, dos seus movimentos, ritmos, cores e que fosse customizável. Uma marca pulsante que tem personalidade, comportamento e que representa a força criativa de todas as Escolas de Samba.
PONTOS DE MÍDIA
Distribuídos em 4 regiões
do Rio e 3 cidades da
Baixada Fluminense.
inserções da campanha
4.433.436 inserções publicitárias veiculadas.
DE IMPACTOS SEMANAIS
60 milhões de
pessoas impactadas
em diferentes canais.