Cliente

Netflix

Projeto

Netflix Design Language

Contexto & Desafio

We use design to bring new sensations and emotions to thousands of Netflix fans. A concept based on user experience, in line with the brand's principles, having fun is intrinsic to every project. The user can venture out, be enchanted, get lost, free themselves, a democratic space that caters for different people.

The red Ribbon that originated the brand's logo is used as the main guide for the entire language of the spaces, it is used as the initial inspiration for all the projects in the spaces. It brings dynamism to the environment, creating shapes, dividing planes and interconnecting everything that happens around it. It is the focal point of the entire structure, from which we open up to the attractions and then the public's interactions.

An open space allows people to enter from any direction, without right or wrong, the audience has the chance to discover and decide their own journey. The spaces also become an experience.

To cater for areas of varying sizes, fixed elements were created, which must be present in any project; flexible elements: which can vary depending on the occasion; and the free element. This creates a modular design that can be adapted according to need.

DE: COMUNICAÇÃO TRADICIONAL

PARA: Experiência sensorial e interativa

Uma marca lançada com todo o alvoroço.

A ousadia é sobre correr riscos e reverter a ordem.Isso é o que o Carnaval representa.

No Carnaval, tudo está em movimento, e a marca também está.

Esta marca tem tanto coreografia quanto ginga.

10M

10 milhões de pessoas impactadas durante o carnaval no Rio.

7.8K

7.840 pessoas entrevistadas durante o processo.

1BI$

1 bilhão de dólares em movimentação econômica.

PROGRAMAÇÃO CRIATIVA

Para garantir que a marca Rio Carnaval fosse viva e orgânica, como o Rio de Janeiro, desenvolvemos — em parceria com o André Burnier e com a Plau— uma ferramenta de programação criativa que permite interagir com a marca a partir do movimento das fitas, das suas espessura, dos seus movimentos, ritmos, cores e que fosse customizável. Uma marca pulsante que tem personalidade, comportamento e que representa a força criativa de todas as Escolas de Samba.

170

PONTOS DE MÍDIA
Distribuídos em 4 regiões 
do Rio e 3 cidades da 
Baixada Fluminense.

4.4M

inserções da campanha
4.433.436 inserções publicitárias veiculadas.

60M

DE IMPACTOS SEMANAIS
60 milhões de 
pessoas impactadas 
em diferentes canais.